ha a blogunk NEM TECCENE...

Címkefelhő - a lényeg (klikk!)

Utolsó kommentek

Látogatók

Ezmiez?!

HU(ngarológia)

Akiket már 'kifiléztünk'

Gépnarancs - könyvben és filmen

2009.04.20. 17:24 szamárfül/pável

Anthony Burgess: GépnarancsAnthony Burgess: Clockwork Orange [1962]
Európa, 1990
ford. Gy. Horváth László

rend. S. Kubrick, 1971

A
Legeza Ilona
, Andriska István/gothic.hu , Kubiszyn Viktor/magyar.film.hu , port.hu , libri.hu , bookline , index.forum.hu , imdb , moly.hu , wendy/könyvesblog.hu , Balázs Attila/zetna.org , stitch blogja , razide blogja , teigetosz blogja , AnnGel blogja
a szöveg online
+1 érdekesség: fél vállról véve

"Így hát végignyálaztam a korbácsolást, a töviskoronázást, a keresztvéscset meg az egész kalt, és vígyeltem bizony, hogy nem semmi ez. Miközben a sztereó andalító Bachot játszott, behunytam a glázomat, és elképzeltem, amint részt veszek a dologban, sőt magam irányítom a tolcsókot meg a fölszegezést, a római csúcsdivatnak megfelelő tógában állva ottan. Úgyhogy nem veszett kárba az idő a 84F számú Abüben, az igazgató meg örömmel vette hírét, hogy vallásos lettem. Erre alapoztam én minden reményemet."
(79.o.)

 

(Az 1983-as Egy tenyér... utószavában annak fordítója, Prekop Gabriella még Felhúzható Narancsnak írja... )

7. Arisztoteklészről stb motyog

10. a megvert alak egyik könyve A hópehely csodája (?)

13. Balfék álarca "egy Pébé Shelley nevű költő cselovekja" :)

24. a regényével megegyező című mű (melyből fel is olvas: "Hogy az emberre, aki növekedni és édesedni bír, kinek végül dús leve csordul Isten szakállal övezett száján, " stb

29. "Johnny Zhivago, az a ruszki kóska" + Friedrich Gitterfenster operája (fiktív)

44. Guggoló Gogol

48. Eddig is sokszor a jó öreg "Beethoven Van" Kilencedikje, de a szövegre most az első utalás

79. Biblia, Ószöv. ("Rám zárták az ajtót, és szlúsálhattam J. S. Bach meg G. F. Händel szent muzsikáját, s közben ilyen régi jehudikról olvasgattam, akik folyton egymást tolcsókolták, utána héber vinót vedeltek, és frankón ágyba bújtak a feleségük szobalányával. Olvastam körmöm rágva, testvérek. A könyv második felét már nem annyira csíptem, mert ott folyton csak povedálnak meg gavarittyolnak, verekedésről meg bizélésről szó sincs. ")

111. "mind megöljük amit szeretünk" : Oscar Wilde A readingi fegyház balladája

174. Ned Achimota singing 'That Day, Yeah, That Day' - fiktív?!

181.- "Ott azt a francia költő, akit a jó öreg Benjy Britt zenésített meg": vmilyen Arthur. (Rimbaud?!)

 

 Film:
 semmi plusszt nem találtam benne - sem evós, sem egyéb tekintetben.

 

 

arisztotelész biblia biblia_ószövetség burgess_anthony gogol paszternák rimbaud_arthur schiller_f shelley_percy_bysshe wilde_oscar l:angol m:film/adaptáció m:regény m:utópia r:burgess_anthony r:kubrick_stanley

Szólj hozzá!

Címkék: biblia gogol arisztotelész rimbaud arthur schiller f wilde oscar shelley percy bysshe burgess anthony biblia ószövetség paszternák

A bejegyzés trackback címe:

https://evocatio.blog.hu/api/trackback/id/tr301074347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása